A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області

Протокол засідання педагогічної ради

Дата: 21.05.2022 12:15
Кількість переглядів: 45

Протокол

засідання педагогічної ради

Золотарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Драгівської сільської ради

 

20.05.2022                                    с. Золотарьово                                      №2

 

Голова педради: Довганич С. М.

Секретар: Попович Н. М.

Присутньо: 56 осіб

 

Порядок денний:

 

  1. Методичні рекомендації щодо завершення навчального року.

 

  1. Різне.

 

 

Слухали:

  1. Заступника директора з навчально-виховної роботи Золотарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Попович Н. А., яка наголосила, що кінець навчального року для шкіл – це відповідальний період систематизації та підбиття підсумків усього зробленого за рік. Діти отримують табелі чи свідоцтва, вчителі підсумовують успішність і виставляють оцінки. Але як це зробити в нинішніх умовах воєнного стану?

Міністерством освіти і науки України у період дії правового режиму воєнного стану в країні для сфери загальної середньої освіти розроблено нормативно-правове забезпечення, яке дає відповіді на актуальні запитання, зокрема:

  1. наказ МОН України від 28.03.2022 № 274 Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні;
  2. лист МОН України від 29.03.2022 № 1/3725-22 Про організацію освітнього процесу в початковій школі в умовах воєнного стану;

3)      наказ МОН України від 01.04.2022 № 290 Про затвердження методичних     рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року.

Попович Н. А. зауважила, що вчителі повинні переглянути свої плани і програми та ущільнити їх.  Слід також звернути увагу на необхідність внесення відповідних змін до структури навчального року.

Адміністрації та педагогічним працівникам ЗЗСО важливо:

1) забезпечити виконання Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 87, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392;

2) проаналізувати виконання навчальних планів та програм, визначитись з окремими питаннями завершення навчального року і датою завершення навчального року;

3) здійснити підсумкове річне оцінювання результатів навчання учнів, враховуючи результати оцінювання (за потреби з використанням технологій дистанційного навчання) за другий семестр;

4) здійснити переведення учнів до наступного класу/випуск відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 14.07.2015 № 762 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369);

5) оформити шкільну документацію, зокрема заповнити класні журнали, особові справи, документи про освіту, перевірити реалізацію Освітньої програми та Річного плану роботи ЗЗСО.

Попри війну незмінними залишаються два основних види оцінювання результатів навчання учнів – формувальне та підсумкове.

При формувальному оцінюванні важливим залишається надання усного (переважно) та письмового зворотного зв’язку, індивідуальні та групові консультації щодо допомоги у виправленні типових помилок, надання порад щодо подальшого навчання.

Існує кілька способів щодо особливостей зарахування та навчання учнів у ЗЗСО із числа внутрішньо переміщених осіб:

1) може навчатися за дистанційною формою навчання у ЗЗСО, до якого він зарахований за основним місцем проживання;

2) може навчатися за будь-якою іншою формою навчання, що дозволена чинним законодавством.

Для долучення учня до навчання у будь-якому іншому ЗЗСО один із батьків, опікунів чи інших законних представників повинен подати до ЗЗСО відповідну заяву про зарахування (її скановану копію чи фотокопію). Заява подається будь-яким способом: особисто або електронною поштою, через месенджер або іншим зручним способом для заявника.

Зарахування, переведення та відрахування учнів здійснюється відповідно до наказів МОН України від 16.04.2018 № 367 “Про затвердження порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти” та від 28.03.2022 № 274 “Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні”.

До навчання у закладах освіти області незалежно від обраного формату можуть долучатися учні з числа внутрішньо переміщених осіб, які можуть тимчасово відвідувати ЗЗСО за місцем тимчасового перебування відповідно до листа МОН України від 06.03.2022 року № 1/3371-22 “Про організацію освітнього процесу”.

Як відбувається зарахування на навчання:

1) подається заява одного з батьків (або осіб, які їх заміняють) на тимчасове відвідування ЗЗСО;

2) навчальні досягнення учнів з числа внутрішньо переміщених осіб можна обліковувати, в окремих журналах для видачі їм (на вимогу) витягу з оцінками для представлення в заклад освіти за постійним місцем навчання.

 

Щодо оцінювання здобувачів освіти

Семестрове та річне оцінювання результатів навчання може здійснюватися з використанням технологій дистанційного навчання за результатами:

1) поточного оцінювання, отриманого учнями під час очного, змішаного і дистанційного навчання;

2) тематичного та семестрового оцінювання (з урахування скоригованих оцінок);

3) підсумкового оцінювання за ІІ семестр, що може здійснюватися, у тому числі, у вигляді письмової контрольної роботи, онлайн тестування, діагностичної роботи (комплексного тесту), усної співбесіди тощо;

4) результати навчання учнів у закладах позашкільної освіти, за рішенням педагогічної ради, можна зарахувати як результати навчання з відповідних предметів (музика, фізична культура та ін.).

Доповідач звернула увагу присутніх на те, що річне оцінювання не є середнім арифметичним від оцінок за І та ІІ семестри, має враховуватися динаміка особистих результатів навчання з предмета та уміння застосувати набуті знання.

У 1-4 класах підсумкова оцінка за рік, відповідно до Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН України від 13.07.2021 № 813, визначається з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату та спостережень вчителя за учнями.

Важливо також зауважити, що відповідно до частини 6 статті 17 Закону України “Про повну загальну середню освіту” у разі вибуття учня із закладу освіти (виїзд за кордон, надання соціальної відпустки, призов на військову службу тощо) оцінювання результатів навчання такого учня може проводитися достроково.

Якщо учні є тимчасово переміщеними особами чи проживають на тимчасово окупованих територіях:

1) за відсутності результатів оцінювання за І семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами ІІ семестру;

2) за відсутності в учнів результатів підсумкового оцінювання за ІІ семестр річне оцінювання може здійснюватись за результатами І семестру з урахуванням поточного оцінювання в ІІ семестрі.

У разі відсутності результатів річного оцінювання після завершення навчання за освітньою програмою закладу освіти учень має право до початку нового навчального року пройти річне оцінювання.

В умовах правового режиму воєнного стану особливо важливо забезпечити права учнів на продовження здобуття освіти, зокрема, в установленому порядку перевести їх на наступний рік навчання, видати свідоцтва досягнень або табелі навчальних досягнень та документи про здобуття освіти.

Якщо відомості про оцінки, отримані в першому семестрі, втрачено, то річну оцінку можна буде отримати на основі балів лише за другий семестр. Якщо ж і цього немає (наприклад, ЗЗСО згорів разом із документами) й узагалі в другому семестрі оцінок не було, успішність учнів можуть оцінити за результатами письмової контрольної (комплексного тесту тощо).

Якщо дитина навчалася якийсь час за кордоном чи в іншому ЗЗСО за місцем тимчасового проживання, в річній оцінці будуть враховані всі оцінки, отримані нею за цей період. Такий ЗЗСО, де тимчасово навчався учень, повинен надати інформаційну довідку (супровідний лист) або довідку-виписку, в якій зазначить перелік предметів та оцінки.

Також Попович Н. А. зауважила, що заповнення Класного журналу у паперовій формі може відбуватися після повернення вчителя із-за кордону та після закінчення навчального року.

 

Щодо переведення на наступний рік навчання та видачі документів про освіту

Переведення учнів на наступний рік навчання здійснюється на підставі результатів семестрового та річного оцінювання рішенням педради. Разом із тим, учні 1-10-х класів можуть повторно здобути освіту у тому самому класі, якщо буде відповідна заява одного з батьків (чи інших законних представників дитини).

Випускники 9 та 11 класів обов’язково мають отримати документи про базову середню освіту чи повну загальну середню освіту.

 

Ухвалили:

  1. Методичні рекомендації щодо завершення навчального року взяти до уваги.

 

 

Слухали:

    1. Директора Золотарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Довганич С. М., яка ознайомила присутніх із новим порядком надання відпусток під час воєнного стану. Наголосила на оперативності здійснення ремонтних робіт щодо приведення у відповідний стан класних приміщень до 15 червня поточного року.
    2. ЗДВР Золотарівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Голяк Г. М., яка нагадала класним керівникам та класоводам про проведення до 31 травня з учнями інструктажу з техніки безпеки під час літніх канікул та в умовах воєнного стану.

 

Ухвалили:

  1. Інформацію доповідачів по другому питанню взяти до відома та виконати згідно  вищезазначених термінів.

 

 

Голова педагогічної ради:                                                       Світлана Довганич

 

Секретар педагогічної ради:                                                       Наталія Попович


« повернутися

Вхід для адміністратора