Розбудова внутрішньої системи забезпечення якості освіти
Як вибудувати ефективну внутрішню систему забезпечення якості освіти?
З чого почати та що потрібно врахувати?
На ці та інші запитання отримали відповіді керівники закладів освіти Драгівськоі ТГ від
заступника начальника відділу інституційного аудиту Оксани Юріївни Гербей . Вона
докладно розповіла про формування й ефективне функціонування внутрішньої системи
забезпечення якості освіти у кожному закладі. Також поділився досвідом директор Хустської
ЗОШ I-III ступенів № 2 Микола Олександрович Зейкан. Варто нагадати, що за розбудову
внутрішньої системи забезпечення якості освіти відповідає керівник закладу освіти, а за
проведення інституційного аудиту – Державна служба якості освіти України та її
територіальні органи. Ці дві системи тісно пов’язані між собою, адже критерії, за якими
проводиться щорічне самооцінювання освітньої діяльності закладу та інституційний аудит –
однакові.
При розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освіти необхідно включити 8
складових:
стратегію та процедури забезпечення якості освіти;
систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
критерії, правила і процедури оцінювання учнів;
критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівників;
забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та
розумного пристосування.
Допомогою для закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої
діяльності та якості освіти є рекомендації посібника «Абетка для
директора» https://cutt.ly/gd03TQW, розробленого Державною службою якості освіти України.
Оксана Юріївна надала дієві поради керівникам освітніх закладів щодо ефективного
функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
розроблення системи забезпечення якості освіти;
вивчення й оцінювання діяльності закладу;
визначення шляхів вдосконалення;
коригування стратегії розвитку.
Дякуємо учасникам за активну, змістовну комунікацію й плідну роботу.