Статут
- ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Вільшанська гімназія Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області (далі – гімназія) є правонаступником всього майна, майнових і немайнових прав та обов’язків Вільшанського закладу загальної середньої освіти І-ІІ ступенів Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області.
1.2. Повне найменування: Вільшанська гімназія Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області.
1.3. Скорочена назва: Вільшанська гімназія
1.4. Місце знаходження: 90424
село Вільшани
Хустський район
Закарпатська область,
КОД ЄДРПОУ: 34901066
1.5. Вільшанська гімназія є юридичною особою, може мати відповідний (самостійний) баланс, розрахункові та інші рахунки у Державній казначейській службі України та в установах банків, має печатку зі своїм повним найменуванням, кутовий штамп, ідентифікаційним кодом, виступає учасником адміністративно-правових, господарсько-правових та цивільно-правових відносин.
1.6. Гімназія має статус комунального закладу, утримується за рахунок коштів місцевого та державного бюджетів і є неприбутковим закладом освіти.
1.7. Засновником Вільшанської гімназії є Драгівська сільська рада Хустського району Закарпатської області.
(далі - Засновник).
1.8. Місцезнаходження Засновника: 90424, Закарпатська область, Хустський район, село Вільшани (КОД ЄДРПОУ 34901066).
1.9.Уповноваженим органом є відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради (далі – уповноважений орган).
1.10. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та Законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, рішеннями Засновника, уповноваженого органу, цим Статутом, іншими власними установчими документами.
1.11. Гімназія може створювати у своєму складі класи (групи) з вечірньою, дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Гімназія може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.
1.12. Гімназія для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.
1.13. Гімназія провадить освітню діяльність на двох рівнях загальної середньої освіти: початкова освіта та базова середня освіта на підставі відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.
1.14. Головною метою гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти та всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
1.15.Предметом діяльності закладу загальної середньої освіти є початкова та базова середня освіта. Освітня діяльність закладу загальної середньої освіти - цілеспрямований процес надання систематизованих знань про природу, людину, суспільство, культуру та виробництво засобами пізнавальної і практичної діяльності, результатом якої є інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток особистості, що є основою для подальшої освіти і трудової діяльності.
1.16. Головними завданнями гімназії є:
- виховання громадянина України;
- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;
- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
- забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;
- забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;
- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
1.17. Гімназія провадить свою діяльність на гарантованій державою академічній, організаційній, фінансовій і кадровій автономії в обсязі, визначеному законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.
1.18. Заклад освіти несе відповідальність перед здобувачами освіти, громадськістю, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання Державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності;
- дотримання фінансової дисципліни;
- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.
1.19. Мовою навчання і виховання у гімназії є державна мова.
1.20. Автономія гімназії визначається правом:
- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;
- проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;
- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;
- самостійно формувати освітню програму;
- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;
- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;
- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;
- розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
-в період літніх канікул організовувати роботу літнього оздоровчого табору на базі гімназії;
- розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);
- впроваджувати експериментальні програми;
- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;
- встановлювати власну символіку та атрибути;
- користуватись пільгами, передбаченими державою;
- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;
- отримувати, не заборонені законодавством, кошти й матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
- надавати платні освітні послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України;
- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.
1.21. Гімназія зобов’язана:
- реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;
- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;
- задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті початкової та базової середньої освіти;
- за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- забезпечувати єдність навчання та виховання;
- створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;
- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному законодавством;
- забезпечувати відповідність рівнів загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;
- охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;
- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;
- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;
- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.
1.22. У гімназії створюється і діє психологічна служба.
1.23. Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється штатним медичним працівником у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
1.24. Харчування здобувачів освіти у гімназії здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» та інших актів законодавства.
Відповідальність за організацію харчування учнів, додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на Засновника та директора (керівника) опорного закладу освіти.
Норми та порядок організації харчування учнів у закладах освіти встановлюються Кабінетом Міністрів України.
1.25. Засновник, за наявності коштів, забезпечує безоплатним гарячим харчуванням: дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» та учнів 1-4 класів, осіб інших категорій, визначених законодавством та/або рішенням Засновника.
1.26. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
1.27.Гімназія може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.
1.28. У випадках, якщо внаслідок внесення змін до законодавчих та інших нормативно-правових актів, окремі положення Статуту суперечитимуть законодавству, до внесення відповідних змін до Статуту застосовуються норми чинного законодавства України.
- ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1. Гімназія провадить освітню діяльність на двох рівнях загальної середньої освіти: початкова освіта та базова середня освіта на підставі відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.
2.2.Гімназія планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою закладу освіти.
2.3.Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами.
2.4. Освітній процес в початковій школі, гімназії здійснюється відповідно до програм, розроблених на основі Державного стандарту загальної середньої освіти.
2.5. Освітня програма схвалюється педагогічною радою гімназії та затверджується її керівником.
2.6. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти..
2.7. На основі освітньої програми гімназія складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.
2.8. Гімназія забезпечує відповідність рівня Державних стандартів дошкільної,початкової, базової загальної середньої освіти.
2.9.Гімназія працює за освітніми програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
2.10. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки та інших особливостей організації освітнього процесу.
2.11. Гімназія здійснює освітній процес за денною формою навчання.
2.12. Освітній процес у гімназії може здійснюватися за груповою, індивідуальною, сімейною (домашньою) формами навчання, за потребою організовується інклюзивне навчання або педагогічний патронаж.
2.13.Наповнюваність класів, як правило, не може перевищувати 30 учнів.
2.14. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у гімназії здійснюється відповідно до порядку, встановленого МОН України.
2.15.У гімназії для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, та відповідно до рішення Засновника (уповноваженого органу), створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора(керівника) на підставі заяв батьків та (або) осіб, які їх замінюють.
2.15.1. Група продовженого дня може комплектуватися з здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як двох вікових груп. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором (керівником) гімназії.
2.15.2. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі продовженого дня становить до шести годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.
2.15.3. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.
2.15.4. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується директором (керівником) гімназії.
2.16. Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу, як правило, відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявності вільних місць у відповідному класі. Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом директора (керівника), який видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу). До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може 7 бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.
2.17. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до гімназії відповідно до законодавства України.
2.18. Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.
2.19. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до гімназії заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.
2.20. У разі вибуття здобувача освіти до іншого закладу освіти,який знаходиться за межами України, для здобуття середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до гімназії заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).
2.21. Навчальний рік у закладі освіти розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою. У випадку екологічного лиха, епідемій, воєнного стану місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи гімназії.
2.22. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.
2.23. Тривалість уроків у закладі освіти становить: у 1-х класах - 35 хвилин, у 2- 4-х класах - 40 хвилин, у 5-9-х – 45 хвилин. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. Різниця в часі навчальних годин 1-4 класів обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням із засновником (уповноваженим органом). Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менше як 10 хвилин, великої перерви (після 2-го уроку) - 30 хв. Замість однієї великої перерви можна після 2-го і 3-го уроків влаштовувати 20-хвилинні перерви.
2.24. Режим роботи гімназії, розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням відповідних нормативно-правових актів(педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог) і затверджується директором (керівником).
2.25. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти. Домашні завдання здобувачам освіти (учням) перших класів не задаються.
2.26. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у гімназії проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.27. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.28. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.29. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.
2.30. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.31. Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.
2.32. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.
2.33. Здобувачі початкової освіти, які за результатами річного (вербального) оцінювання мають початковий рівень навчальних досягнень (1, 2, 3) у вивченні одного з предметів (українська мова, читання, математика), згідно з рішенням педагогічної ради закладу освіти та батьків (одного із батьків) або законних представників можуть бути переведені до наступного класу для продовження навчання за індивідуальною навчальною програмою (з предметів, за якими було виявлено початковий рівень навчальних досягнень згідно з результатами річного оцінювання), що затверджується керівником закладу освіти.
2.34. Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють) чи продовжити навчання у спеціальному закладі загальної середньої освіти.
2.35. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.
2.36. За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ про освіту.
2.37. Випускникам гімназії, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності. Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
2.38. Здобувачі освіти, які мають високі досягнення у навчанні, досягли особливих успіхів у вивченні одного або декількох предметів, є переможцями міжнародних, ІІІ, ІV етапів Всеукраїнських предметних конкурсів, олімпіад, змагань, можуть нагороджуватись похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» або похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів» у порядку, визначеному Міністерством освіти та науки України.
2.39. Документи про освіту (свідоцтва) та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
2.40. Виховання здобувачів освіти у гімназії здійснюється під час проведення уроків, занять, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.41. Цілі виховного процесу в гімназії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.42. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти забороняється.
- УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:
- здобувачі освіти (учні та вихованці);
- директор;
- педагогічні працівники, психолог, соціальний педагог, бібліотекар та інші спеціалісти;
- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;
- інші фізичні та юридичні особи, які провадять освітню діяльність та залучені до освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством, при умові надання відповідних документів на право займатися освітньою діяльністю або здійснювати виховний вплив на учнів за програмами (інструментарієм), погодженими (акредитованими) Міністерством освіти і науки України, органом управління освітою.
3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», спеціальними законами, іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку гімназії.
3.3. Здобувачі освіти мають право на:
- навчання впродовж життя та академічну мобільність;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназії;
- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.
3.4. Здобувачі освіти зобов'язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку гімназії , а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності). Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами гімназії.
Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.
3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в гімназії.
3.8. До педагогічної діяльності у гімназії не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників гімназії, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
3.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором (керівником). Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
3.11. Директор (керівник) закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
3.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.
3.13. Педагогічні працівники гімназії підлягають атестації (сертифікації) відповідно до порядку, встановленого МОН України. За результатами атестації (сертифікації) визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.
3.14. Педагогічні працівники гімназії мають право на:
-академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну, наукову діяльність , вільний вибір форм, методів і засобів навчання , що відповідають освітній програмі;
- педагогічну ініціативу;
- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- проходження сертифікації на добровільних засадах;
- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі та гідності;
- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами гімназії;
- безпечні і нешкідливі умови праці;
- участь у громадському самоврядуванні гімназії;
- участь у роботі колегіальних органів управління гімназії;
- проходження атестації (сертифікації) для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання її в разі успішного проходження атестації(сертифікації); - об’єднання у професійні спілки та право бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- порушення питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
3.15. Педагогічні працівники гімназії зобов'язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
- дотримуватися педагогічної етики;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
- настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
- отримувати інформацію про діяльність гімназії, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у гімназії та його освітньої діяльності.
3.20. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
- настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
3.21. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
4.УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ГІМНАЗІЇ
4.1. Управління гімназією в межах повноважень, визначених законами та установчими документами, здійснюють:
- засновник (Драгівська сільська рада Хустського району Закарпатської області) та відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області, як уповноважений орган управління у сфері освіти;
- директор (керівник) гімназії;
- колегіальний орган управління - педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування гімназії - загальні збори (конференція) колективу;
- піклувальна рада (у разі створення).
4.2. Засновник гімназії:
- затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;
- приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) гімназії;
- затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;
- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора гімназії;
- укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором (керівником) гімназії;
- розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором (керівником) гімназії з підстав та у порядку, визначених законодавством і установчими документами гімназії;
- затверджує за поданням директора (керівника) гімназії стратегію розвитку закладу;
- фінансує виконання стратегії розвитку гімназії, у тому числі здійснення інноваційної діяльності;
- утворює та ліквідовує структурні підрозділи гімназії;
- здійснює контроль за використанням гімназією публічних коштів;
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;
- затверджує кошторис гімназії, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;
- затверджувати переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- реалізує інші права, передбачені актами законодавства.
4.3. Засновник зобов’язаний забезпечити:
- утримання та розвиток гімназії, її матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;
- дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень гімназії;
- можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації закладу гімназії;
- оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".
4.4.Засновник або уповноважений ним орган не можуть делегувати директору, педагогічній чи піклувальній раді гімназії, органам громадського самоврядування власні повноваження, визначені законодавством.
Засновник не має права втручатися в діяльність гімназії, що здійснюється нею у межах автономних прав, визначених законом та установчими документами.
4.5. Керівництво гімназією здійснює директор (керівник), повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором (контрактом).
Директор (керівник) гімназії здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність гімназії.
Директор (керівник) є представником гімназії у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.
4.6. Директор (керівник) гімназії призначається на посаду засновником за результатами конкурсного відбору шляхом укладання строкового трудового договору (контракту) та звільняється з посади рішенням засновника.
Кваліфікаційні вимоги до директора (керівника) та порядок його призначення на посаду визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти, яке затверджується Драгівською сільською радою Хустського району Закарпатської області.
4.7 . Директор (керівник) гімназії в межах наданих йому повноважень:
- організовує діяльність гімназії;
- підписує документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності гімназії;
- приймає рішення щодо діяльності гімназії в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
- має право призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників гімназії, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
- визначає режим роботи гімназії;
- ініціює перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;
- видає відповідно до своєї компетенції накази і контролює їх виконання;
- укладає угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;
- звертається до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації гімназії;
- приймає рішення з інших питань діяльності гімназії.
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю гімназії;
- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування гімназії;
- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.
4.8. Директор (керівник) гімназії зобов’язаний:
- виконувати, Закони України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту" та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
- планувати та організовувати діяльність гімназії;
- розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
- надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- організовувати фінансово-господарську діяльність гімназії в межах затвердженого кошторису;
- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку гімназії;
- затверджувати правила внутрішнього розпорядку гімназії;
- затверджувати посадові інструкції працівників гімназії;
- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;
- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) гімназії відповідно до законодавства;
- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;
- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;
- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;
- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;
- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;
- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;
- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;
- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю гімназії;
- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування гімназії;
- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників гімназії;
- створювати безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;
- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;
- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності гімназії, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту", "Про доступ до публічної інформації", "Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;
- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;
- організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;
- створює необхідні умови для ведення бухгалтерського обліку, забезпечує неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог відповідальних осіб щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів;
- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку гімназії;
- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником, цим Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором.
4.9. Директор (керівник) гімназії має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені законодавством та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, цим Статутом і строковим трудовим договором.
4.10. Директор (керівник) гімназії є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники гімназії зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради.
4.11. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
4.12. Педагогічна рада гімназії:
- схвалює стратегію розвитку гімназії та річний план роботи;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу освіти;
- розглядає інші питання, віднесені законодавством до її повноважень.
Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
Рішення педагогічної ради гімназії вводяться в дію наказом директора гімназії та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу.
4.13. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
4.14. Громадське самоврядування в гімназії – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні ліцеєм у межах повноважень, визначених законом та цим Статутом. У гімназії можуть створюватися та діяти органи самоврядування:
- органи самоврядування працівників гімназії;
- органи самоврядування здобувачів освіти;
- органи батьківського самоврядування;
- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
4.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування гімназії є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.
Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:
- працівників гімназії - зборами трудового колективу;
- здобувачів освіти - класними зборами;
- батьків - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає по 4 делегати. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори(конференція)гімназії:
- заслуховують звіт директора (керівника) гімназії ;
- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності гімназії;
- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності гімназії;
- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників гімназії.
4.16. У гімназії за рішенням засновника може утворюватися і діяти піклувальна рада.
4.17. Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом.
5. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ГІМНАЗІЇ
5.1. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.
5.2. Гімназія забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:
- статут;
- ліцензії на провадження освітньої діяльності;
- сертифікати про акредитацію освітніх програм;
- структура та органи управління закладом освіти;
- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
- освітні програми, що реалізуються в гімназії, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
- територія обслуговування, закріплена за гімназією;
- фактична кількість осіб, які навчаються у гімназії;
- мова (мови) освітнього процесу;
- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
- матеріально-технічне забезпечення гімназії (згідно з ліцензійними умовами);
- результати моніторингу якості освіти;
- річний звіт про діяльність гімназії;
- правила прийому до гімназії;
- умови доступності для гімназії навчання осіб з особливими освітніми потребами;
- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
- інша інформація, що оприлюднюється за рішення гімназії або на вимогу законодавства.
5.3. Гімназія оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше, ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.
- МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ГІМНАЗІЇ
6.1. Матеріально-технічна база гімназії включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.
6.2. Майно гімназії перебуває у комунальній власності територіальної громади і закріплено за ним на правах оперативного управління.
6.3.Гімназія, відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.4. Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.
6.5. Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.
6.6. Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», спеціальних законів, «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.
6.7. Джерелами фінансування гімназії є:
- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;
- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.8. Гімназія є неприбутковою установою. Доходи закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.
6.9. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в гімназії визначається керівником закладу відповідно до законодавства України. Бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію відділу освіти(уповноваженого органу).
6.10. Штатний розпис гімназії затверджуються керівником закладу на основі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти і науки, за погодженням з відділом освіти, культури, молоді спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради (уповноваженим органом).
7. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Гімназія має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.
7.2.Гімназія, педагогічні працівники і здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.
8. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ГІМНАЗІЇ
8.1.Державний контроль за діяльністю гімназії здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
8.2. Контроль за діяльністю гімназії здійснюють: Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів України, засновник Драгівська сільська рада, відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради, громадськість та інші інституції у порядку, визначеному чинним законодавством.
8.3. Контроль за діяльністю закладу загальної середньої освіти здійснюють із застосуванням наступних інструментів, процедур та заходів забезпечення і підвищення якості освіти:
- ліцензування освітньої діяльності;
- акредитацію освітніх програм;
- громадську акредитацію закладів освіти;
- зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання;
- атестацію педагогічних працівників;
- сертифікацію педагогічних працівників;
- інші інструменти, процедури і заходи, що визначаються спеціальними законами.
8.4. Періодичність, форми контролю визначаються відповідно до вимог чинного законодавства.
8.5. Засновник закладу освіти або уповноважена ним орган:
- здійснює контроль відповідно до чинного законодавства та дотриманням установчих документів закладу освіти;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.
- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
8.6. Гімназія формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію в обсязі та терміни, визначені чинним законодавством та має забезпечити відкритий доступ до такої інформації.
9. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
9.1. Посадові особи і громадяни, винні у порушенні законодавства про освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.
9.2. Шкода, заподіяна здобувачами освіти (учнями) закладу, відшкодовується відповідно до законодавства України.
9.3. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх