A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради Хустського району Закарпатської області

Рішення 27 сесії Драгівської сільської ради восьмого скликання №1295 від 16 липня 2024 року.

Дата: 22.07.2024 14:18
Кількість переглядів: 16

Фото без описуФото без опису

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення «Про погодження розміру плати за навчання дітей у Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради »

 

Назва регуляторного акта: проект рішення Драгівської сільської ради «Про погодження розміру плати за навчання дітей у Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради»

Регуляторний орган: Драгівська сільська рада

Розробник документа: Відділ освіти, культури, молоді, спорту та туризму виконавчого комітету Драгівської сільської ради. 

Відповідальна особа: Газа Людмила Іванівна

Контактний телефон: 0979663042

 

  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання. 

На виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про позашкільну освіту», відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260 «Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2020 р. № 1183 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою», у зв’язку з тим, що контингент учнів збільшується та розширюється перелік фахових спеціалізацій, але асигнувань із місцевого бюджету недостатньо для забезпечення виконання Драгівської школи мистецтв Драгівської сільської ради обов’язків відповідно до Статуту в повному обсязі, виникла  необхідність погодити щомісячний розмір батьківської плати  за навчання в Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради.

     Проектом регуляторного акта передбачено встановлення пільгових категорій дітей, як це передбачено законодавством та встановлення додаткових пільг.

       

Обґрунтування необхідності державного регулювання: 

Збільшення витрат на утримання  Драгівської школи мистецтв Драгівської сільської ради та розширення переліку фахових спеціалізацій потребує врегулювання цього питання шляхом погодження нових розмірів плати за навчання (батьківської плати). 

 

2. Цілі правового регулювання. 

Цілями правового регулювання для даного проекту регуляторного акта є : 

  • отримання додаткових джерел фінансування для поліпшення статутної діяльності школи мистецтв; 
  • впорядкування цін на платні послуги, що надаються школою мистецтв; 
  • спрямування отриманих за надані послуги коштів на покращення матеріально-технічної бази та інші видатки школи мистецтв. 

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей. 

Для забезпечення досягнення встановленої мети даним проектом регуляторного акта пропонується встановлення чітко визначених розмірів батьківської плати за навчання дітей у Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради.

Альтернативи щодо вирішення даної проблеми немає.  

Обраний спосіб: 

  • відповідає вимогам чинного законодавства; 
  • забезпечує досягнення цілей державного регулювання; 
  • забезпечує реалізацію принципів державної регуляторної політики; 
  • повністю відповідає потребам у вирішенні проблем. 

Проект рішення Драгівської сільської  ради «Про погодження розміру щомісячної плати за навчання у Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради»  забезпечить досягнення поставлених цілей у повному обсязі. 

       Обраний спосіб запропонованого проекту регуляторного акта повинен забезпечити: 

  • встановлення плати за навчання відповідно до чинного законодавства; 
  • встановлення   диференційованого розміру плати за навчання; 
  • популяризацію народних та духових інструментів з метою виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, а також інших націй і народів; 
  • досягнення цілей правового регулювання та принципів державної регуляторної політики.  

4. Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми. 

Механізм, закладений в основу проекту регуляторного  акта – проекту рішення сесії Драгівської сільської  ради «Про погодження розміру щомісячної плати за навчання в Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради» передбачає встановлення часткової компенсації витрат із місцевого бюджету на утримання школи мистецтв  за рахунок плати за навчання (батьківської плати).  Для досягнення встановленої мети пропонується : 

  • визначення розміру батьківської оплати за навчання;
  •  встановлення планового контингенту учнів в закладі;

     -     затвердження пільги щодо навчання дітей у Драгівській школі мистецтв.

            Для розв’язання проблеми Драгівської школи мистецтв Драгівська сільська рада

пропонує надання платних послуг шляхом створення  класів самоокупності, рішення виконавчого комітету №3 від 21 липня 2022 року. Перелік платних послуг, які можуть надаватися школами, що утримуються за рахунок бюджетних коштів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від від 02 грудня 2020 р. № 1183 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою». Згідно цього переліку були розроблені розміри батьківської плати за навчання. В розрахунок розмірів були включені фактичні витрати школи мистецтв на 2023-2024 навчальний рік.

Накладні витрати:

Бюджетні призначення на 2024 календарний рік

 

КЕВК

Найменування видатків

Сума, грн.. (загал.фонд)

Сума, грн..

(спец.фонд)

Всього

1

2

3

4

5

2111

Заробітна плата допоміжного та адміністративно-управлінського персоналу

 

2 581 072

 

305 410

 

2 886 482

2120

Нарахування на заробітну плату

567 836

 

67 190

635 026

2210

Предмети, матеріали

10 000

 

10 000

2240

Оплата послуг (крім комунальних)

 

 

 

2270

Оплата комунальних послуг та енергоносіїв

77840

 

77840

3110

Придбання  товарів  і предметів довгострокового використання

 

 

 

 

Усього бюджетних витрат:

3 236 748

372 600

3 609 348

 

Щодо використання коштів по КПК 0611080 «Надання спеціаліалізованої освіти мистецькими школами», за період  роботи ДШМ з 01.01.2024 по 01.09.2024р.

Касові видатки по місцевому бюджету на 01.09.2024 становили 1822987,00 грн. Батьківську плату до 01.06.2024, тобто до кінця навчального року, внесено в розмірі 166200,00грн, у співвідношенні, це становить 9,5%.

 

         На початку 2024 навчального року, директор Драгівської школи мистецтв Магдинець М.Т., подала розрахунок до бюджету за навчальний рік 2024, де вказала, що батьківська плата буде становити 41400,00грн. (копія додається). Дану суму було розраховано з загальної кількості дітей, а саме 215 дітей, з яких 38 дітей відноситься до пільгової категорії на безоплатній основі, 78 дітей оплачують пів вартості навчання, тобто 150,00 грн, та відповідно 99 дітей мали б оплатити повну вартість навчання у сумі 300,00грн. Батьківська плата згідно таких розрахунків мала б становити за 5 місяців 207000,00 грн, що на 40800,00 менше ніж фактичне поступлення по батьківській платі.

 

5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта. 

У разі прийняття регуляторного акта школою мистецтв будуть реалізовані повноваження надані: 

  • Законом України “Про освіту”; 
  • Законом України “Про позашкільну освіту”; 
  • постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.1997 № 260 “Про встановлення розміру плати за навчання у державних школах естетичного виховання дітей”;
  • постановою Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2020 р. № 1183 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою» 

Негативного впливу від прийняття нового регуляторного акта не передбачається. Для впровадження вимог цього регуляторного акта не потрібно додаткових витрат з бюджету.  

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта.  

Прийняття даного регуляторного акта дозволить чітко визначити розмір  плати за навчання дітей (батьківської плати)  у Драгівській школі мистецтв. Найбільш впливовими зовнішніми чинниками, що впливають на дію регуляторного акта буде зміна чинного законодавства та нормативно-правових актів у сфері початкової спеціалізованої мистецької освіти.  

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта. 

Впровадження вимог цього регуляторного акта  не потребує додаткових витрат з бюджету.  

Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта. 

 Завдання шкоди суб’єктам господарської діяльності у разі настання очікуваних наслідків дії акта не передбачається. 

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акта. 

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог регуляторного акта щодо правильності розрахунку плати за навчання дітей (батьківської плати) у Дитячій школі мистецтв ім. М.Примаченко Іванківської селищної ради здійснюється контролюючими органами. 

6. Очікувані результати від прийняття  регуляторного акта. Аналіз вигод та витрат. 

 Соціальним наслідком від запровадження зазначеного регуляторного акта   є сприяння підвищенню ролі музичного виховання дітей з метою надання знань, формування вміння та навику за інтересами, забезпечення потреби особистості у творчій самореалізації та інтелектуальному і духовному розвитку; збільшення фінансування на утримання дитячої музичної школи. 

Регуляторний акт стосується : 

  • держави; 
  • органів місцевого самоврядування; 
  • суб’єктів господарської діяльності; 
  • населення.  

 

Перелік витрат та вигод від впровадження

запропонованого регуляторного акта.

Сфера впливу 

Вигода 

Витрати 

Інтереси держави 

1. Забезпечення державного впливу на порядок встановлення плати за навчання дітей (батьківської плати) у школі мистецтв. 

2. Здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства з встановлення плати за навчання дітей (батьківської плати) у школі мистецтв. 

Не передбачено 

Інтереси органів місцевого самоврядування 

Забезпечення надходжень до спеціального фонду бюджету. 

Процедура розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта), фінансові витрати на розміщення проекту акта у  засобах масової інформації. 

Інтереси суб’єктів господарської діяльності 

Забезпечення утримання матеріально-технічної бази школи. 

Не передбачено 

Інтереси громадян 

Сприяння підвищенню ролі музичного та естетичного виховання дітей з метою надання знань, формування вміння та навичку за інтересами, забезпечення потреби особистості у творчій самореалізації та музичному і духовному розвитку 

Збільшення витрат на учня закладу  

       

  Витрати або вигоди, які можуть виникнути внаслідок дії регуляторного акта не можуть бути кількісно визначеними. На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути погіршення умов проживання населення, зменшення фінансових ресурсів. Кількість наданих послуг визначити заздалегідь (навіть приблизно) неможливо. 

 

7. Строк дії регуляторного акта. 

 

Термін дії запропонованого регуляторного акта — з 01вересня 2024 року і до прийняття наступного рішення. Протягом зазначеного періоду дії регуляторного акта передбачається:

 можливості зміни розміру оплати батьків за навчання протягом навчального року з урахуванням можливостей місцевого бюджету;

 забезпечити підтримку місцевого бюджету навчання дітей різних категорій у Драгівській школі мистецтв Драгівської сільської ради;

 створити сприятливі умови для отримання спеціальної мистецької освіти для обдарованих, талановитих дітей;

 дотримання принципів державної регуляторної політики.

 

8. Показники результативності регуляторного акта. 

Результативність даного проекту рішення буде відстежуватися за такими показниками: 

Кількісними: 

  • кількість вихованців, які навчаються у  школі мистецтв; 
  • кількість дітей пільгових категорій, що навчається в школі мистецтв; 
  • загальний обсяг коштів на фінансування школи. 

Якісними: 

  • аналіз батьківської плати за фінансовий рік; 
  • соціальна спрямованість даного проекту; 
  • результативність діяльності школи. 

 

9. Заходи з відстеження результативності регуляторного акта. 

Стосовно регулятивного акта буде здійснено базове, повторне та періодичне відстеження у терміни, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». 

Базове відстеження буде здійснено до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта. 

Повторне відстеження буде здійснено через рік після набрання чинності актом, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом. Установлені кількісні та якісні показники результативності акта будуть порівняні із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового обстеження. 

Періодичне відстеження буде здійснено раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта будуть порівняні із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження. 

З огляду на показники результативності, відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись статистичним методом. 

У рамках статистичного методу відстеження буде проведено шляхом аналізу інформації щодо обсягу надходжень батьківської плати за навчання дітей у Драгіваській  школі мистецтв.  

 

Начальник відділу освіти, культури,

 молоді,  спорту та туризму виконавчого

комітету Драгівської сільської ради

                                                                                                  Марія ПАЦКАН


« повернутися

Вхід для адміністратора